Ģeorežģu funkcija ir grunts jeb zemes armēšana, pastiprināšana un stabilizēšana.

Ģeorežģi izmanto:

1. Ceļu un laukumu būvniecībā,
2.Dzelzceļu būvniecībā,
3.Grunts uzbēŗumu, dambju un atbalstsienu būvniecībā,
4.Grunts platformas armēšanai virs pāļiem,
5.Atkritumu poligonu būvniecībā un to rekultivacijā,
6.Komunikāciju tranšeju, infrastruktūras būvniecībā,
7.Vides pieejamības un avārijas transporta pieejamības uzlabošanai,
8. Nestandarta grunts konstrukciju risinājumos.

Pēc izgatavošanas veida ģeorežģus iedala:

– Metinātie ģeorežģi,

– Ekstrudētie ģeorežģi,

– Austie un adītie ģeorežģi.

ViaCon Latvija projektu vadītāji palīdzēs izvēļēties optimālāko variantu.
Ģeorežģa un ģeotekstila kompozītus izmanto, lai ar vienu ieklāšanu ieklātu divus ģeosintētiskos materiālus. Īpaši svarīgi tas ir purvainos un dūksnainos apvidos, kur pārvietošanās ir ļoti apgrūtināta. Ģeokompozīts veic vienlaicīgi ģeotekstila un ģeorežģa funkcijas.

 

Asfalta segas armēšana ar asfaltam paredzētu ģeorežģi vai ģeokompozītu.

Visos būvobjektos ģeosintētiskā asfalta armatūra nav nepieciešama, tādēļ ir pareizi jāizprot tās pielietojuma principi un jēga. Brauktuves virsējās kārtas vertikālu un horizontālu deformāciju var izraisīt liela transporta plūsma, zemes nosēšanās, klimats (sasalšanas/atkušanas cikli). Plaisas segumā izraisa ilglaicīgs spiediens. Ja jaunu asfalta segumu uzklāj uz vecā seguma saplaisājušās virsmas (arī pēc frēzēšanas), tad pastāv risks, ka iepriekšējās plaisas parādīsies arī jaunajā asfalta segumā. Asfalta ģeorežģa vai ģeokompozīta lietošana ļauj izvairīties no deformācijas plaisām. Tas kalpo kā armatūra, kas palielina stiepes izturību un absorbē lielu daļu no horizontālās stiepes sprieguma un vienmērīgi to sadala uz lielāku laukumu. Šādā veidā tiek samazināts pārslodzes radītais stiepes spriegums.

Asfalta ģeorežģis vai ģeokompozīts tiek lietots, ja jau ir vai varētu rasties:

  • plaisas jaunā asfalta seguma virskārtā,
  • sprieguma radītas plaisas asfaltā, kuras rodas nosēžties ceļa pamtnei liela aukstuma vai temperatūras svārstību rezultātā,
  • iesēdumi un plaisas pēc tranšeju rakšanas,
  • deformācijas nevienmērīga pamata vai nevienmērīga ceļa seguma uzklāšanas rezultātā,
  • plaisas salaidumu vietās starp jauno un veco ceļa segas konstrukciju, kuras rodas jaunajā ceļa paplašinājuma daļā tam sēžoties,
  • plaisas nesavienojamās ceļu pārejās (tilts – ceļš),
  • plaisas savienojumos (salaidumos),
  • plaisas segumos, kur notiek intensīva transporta kustība.

 

Projektu vadītāji:

Elmārs Vaskis

Mob.tālr. +371 29 466 423

E-pasts: elmars.vaskis@viacon.lv

Lidija Kasjanova

Mob.tālr. +371 26 407 909

E-pasts: lidija.kasjanova@viacon.lv

Einārs Pundurs

Mob.tālr. +371 29 185 107

E-pasts: einars.pundurs@viacon.lv

Jānis Melnis

Mob.tālr. +371 20 247 209

E-pasts: janis.melnis@viacon.lv